Potrzeba większej przejrzystości oraz kolegialności w procesie podejmowania decyzji o umorzeniach podatkowych to główne rekomendacje, które padły ze strony komisji rewizyjnej dla gminy Wyszków. Komisja ta przeprowadziła kontrolę działań burmistrza Wyszkowa dotyczących umorzeń podatkowych dokonanych w ciągu ostatnich 10 lat.
Już na koniec poprzedniej kadencji Regionalna Izba Obrachunkowa otrzymała skargę od jednego z mieszkańców Wyszkowa. Ten zażądał przeprowadzenia gruntownej kontroli dotyczącej umorzeń podatkowych, które burmistrz gminy Wyszków dokonał w ciągu ostatniej dekady. Skargę tę przekazano do rozpatrzenia komisji rewizyjnej Rady Miejskiej. Zajęcie się sprawą przypadło komisji z obecnej kadencji samorządu.
Istotnym problemem było to, że urzędnicy z Urzędu Miejskiego, powołując się na tajemnicę skarbową, nie przekazali komisji dokumentacji związanej z umorzeniami podatkowymi. Jak zaznaczył były skarbnik, Dariusz Korczakowski, prawo do wglądu w tę dokumentację ma wyłącznie burmistrz. Jednakże Piotr Płochocki, obecnie pełniący tę funkcję, nie skorzystał z tego uprawnienia.
W czasie prowadzenia kontroli, Agnieszka Londzin, ówczesna naczelnik Wydziału Podatków, wyjaśniła radnym, że burmistrz ma prawo do przeprowadzenia własnej kontroli, jednak informacje uzyskane podczas niej i tak nie będą mogły zostać ujawnione.